محمد مطیع بازیگر سینما و تلویزیون ساعتی قبل در منزل شخصی خود در کشور سوئد و در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

 بنا بر این گزارش، زنده یاد مطیع با نقش هایی همچون میرزا آقاخان نوری در مجموعه تلویزیونی «امیر کبیر»، وزیر اعظم در مجموعه تلویزیونی افسانه سلطان و شبان و … ایفای نقش کرده بود.

 

علت مرگ هنرمندان علت مرگ بازیگران بیوگرافی محمد مطیع اسامی بازیگران فوت شده ایرانی اخبار هنرمندان اخبار بازیگران

 

 

 مطیع ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی ماندگاری همچون «هزاردستان»، «سلطان و شبان»، «امیرکبیر» و «کوچک جنگلی» و نیز فیلم‌های سینمایی «کلاغ»، «دایره مینا»، «بازداشتگاه»، «آوار»، «گردباد» و «روزهای انتظار» را در کارنامه حرفه‌ای خود داشت. او در سال های اخیر در مجموعه«معمای شاه» و «باغ سرهنگ» ایفای نقش کرده بود. محمد مطیع متولد ۲۰ دی ۱۳۲۲ در مشهد بود و دارای لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک می‌باشد. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۶ و بازی در سینما را از سال ۱۳۵۱ با «رضا هفت خط» به کارگردانی «حسین ترابی» شروع کرد. این بازیگر که بعد از بازی در فیلم «وکیل اول» در سال ۶۵ به سوئد مهاجرت کرده بود در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته‌است که از جمله آنها می‌توان به نمایش‌های «صیادان»، «پیش پرده»، «بازرس» و «سیرک باشکوه جهانی»، مجموعه‌های «هزاردستان»، «سلطان و شبان»، «امیرکبیر» و «کوچک جنگلی» و فیلم‌های «کلاغ»، «دایره مینا»، «بازداشتگاه»، «آوار»، «گردباد» و «روزهای انتظار» اشاره کرد. 

 

علت مرگ هنرمندان علت مرگ بازیگران بیوگرافی محمد مطیع اسامی بازیگران فوت شده ایرانی اخبار هنرمندان اخبار بازیگران

 

وی پس از سالها از سوئد به ایران بازگشت و دوباره به ایفای نقش در تلویزیون و سینما پرداخت. علت فوت محمد مطیع سام نوبخت موزیسین، آهنگساز و از دوستان نزدیک محمد مطیع درگفتگو با خبرنگار ایلنا، در  بامداد اول فروردین ۹۸ با تأیید خبر درگذشت محمد مطیع گفت: حدود دو روز ما با ایشان تماس می‌گرفتیم اما پاسخ نمی‌داد و شامگاه چهارشنبه ۲۹ اسفند ۹۷  به همراه دوست مشترکمان قدرت عزیزی به منزلش در گوتنبرگ سوئد مراجعه کردیم. وی ادامه داد: بعد از رفتن به منزل ایشان متاسفانه بازهم پاسخگو نبود به همین دلیل پلیس را در جریان قرار دادیم و بعد از مراجعه پلیس و ورود به منزل متوجه شدیم ایشان در سن ۷۵ سالگی  دار فانی را وداع گفته و به نظر می‌رسد علت درگذشت عارضه قلبی باشد. نوبخت همچنین بیان کرد:  بعد از طی مراحل قانونی پیکر وی به بیمارستان شهر گوتنبرگ منتقل شد و خانواده آن مرحوم باید تصمیم بگیرند که مراسم تشییع و تدفین در سوئد برگزار شود یا در ایران. وی ادامه داد: محمد مطیع بیماری خاصی نداشت و با هنرمندان سینما و تاتر ایران همچون محمدرضا ورزی و مهدی هاشمی در تماس بود و حتی به ما گفت که به وی پیشنهاد شده تا در سریال جدید آقای ورزی ایفای نقش کند.

 

منبع : artpress10