تعدادی از آثار منتخب سوگواره هنر عاشورایی هم زمان با اولین نمایشگاه عکس «جمهوری اسلامی ایران از نگاه عکاسان عراقی» در مرکز استان واسط کشور عراق به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نمایشگاه 22 عکاس حرفه ای عراق از مشاهدات خود در جمهوری اسلامی ایران در زمینه طبیعت، زندگی روزمره مردم، آیین ها، بناهای تاریخی، مزارها و اماکن مقدس عکس های هنری زیبایی گرفته و به معرض دید عموم گذاشته اند.

همچنین با توجه ماه محرم و قرارگرفتن استان «واسط» در مسیر حرکت زائران حسینی در ایام عاشورا و اربعین، تعدادی از تصاویر منتخب سوگواره های عاشورایی هنرمندان ایرانی نیز در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

حسین شاه بیگ وابسته فرهنگی سفارت ایران در عراق نیز در جریان بازدید از این نمایشگاه یکی از تابلوهای سوگواره های هنر عاشورایی را تقدیم استاندار شهر «واسط» کرد.

داوود معصومی مسئول بخش فرهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، در این باره گفت: این نمایشگاه به مدت سه روز تا چهارشنبه آینده در شهر «کوت» برپا است، سپس همین نمایشگاه به ترتیب در «ناصریه» مرکز استان «ذیقار» و «حله» استان «بابل» برگزار می شود.