بهاره رهنما (زاده ۱۰ آذر ۱۳۵۲ در اراک) هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است.

Image result for ‫بهاره رهنما‬‎

 

زندگی‌نامه
همسر سابق او پیمان قاسم‌خانی نویسنده مشهور سینما است. این زوج دختری به نام پریا قاسم‌خانی دارند که تجربه حضور در تئاتر پنجره‌ها و فیلم سینمایی دایره زنگی را دارد. بهاره رهنما در شهریور ۱۳۹۶ با امیر خسرو عباسی ازدواج کرد.

وی در وب‌نوشت شخصی خود و مدتی در نشریهٔ چلچراغ می‌نوشت.

او در دوران انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۸) از جمله هنرمندان حامی میرحسین موسوی بود و در انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۹۲) به حامیان حسن روحانی پیوست. حضور گستردهٔ او در شبکه‌های اجتماعی انتقادات زیادی را از طرف کاربران این شبکه‌ها متوجه او نموده‌است.

کتابشناسی
پای به جاده زدن، نشر نگاه ۱۳۹۶
زن باران، نشر نگاه، ۱۳۹۴
مالیخولیای محبوب من، نشر نگاه،۱۳۹۲
ماه هفت شب، نشر نگاه، ۱۳۸۹
چهار چهارشنبه و یک کلاه‌گیس، نشر چشمه، ۱۳۸۸

Image result for ‫بهاره رهنما‬‎

لاغری 40 کیلویی بهاره رهنما

بهاره رهنما در یک گفتگو درباره لاغری اش گفت :من در دوران نوجوان ی و دبیرستان چاق نبودم. حتی آنقدر لاغر بودم که گاهی باعث نگرانی خانواده می شدم. تا اینکه در 25 سالگی معلوم شد کم کاری تیروئید دارم. البته اضافه وزن بیمار در کم کاری تیروئید جزیی است و باعث 30-20 کیلوگرم اضافه وزن نمی شود، ولی افرادی که اضافه وزن دارند، زمانی که معلوم می شود به کم کاری تیرویید هم مبتلا هستند، سعی می کنند برای آرام کردن ذهن، این 2 را به هم ربط بدهند. سابقه چاقی در خانواده ما وجود دارد. وزن من مدام در حال افزایش بود و من هم در حال مبارزه با آن بودم. سعی می کردم با رژیم های مختلف وزنم را کم کنم.

بعد از تولد پریا طی یک سال 30 کیلوگرم وزنم را کم کردم. ورزش و پیاده روی را هم فراموش نمی کردم، ولی این کارها موثر نبود تا اینکه به فکر گذاشتن بالون معده افتادم. بالون گذاشتم ولی این کار باعث شد مسیر کاهش وزن دشوارتر شود. 10 کیلوگرم با گذاشتن بالون وزن کم کردم، ولی با خروج بالون دچار 18 کیلوگرم اضافه وزن شدم. این روش نه تنها موثر نبود، بلکه در طول مدتی که بالون داخل معده من بود، درد زیادی داشتم و بعد از آن مجبور شدم عمل اسلیو معده را برای لاغری و کاهش وزن انجام بدهم.

بهاره رهنما با انجام این عمل 40 کیلوگرم وزن کم کرده است.

 

ازدواج مجدد بهاره رهنما

بهاره رهنما در تاریخ 96/6/4 با امیر خسرو عباسی ازدواج کرد. مراسم ازدواج مجدد بهاره رهنما جزئیات جالبی داشت. ماشین عروس بهاره رهنما بی ام و شاسی بلند ایکس3 بود! روی کارت عروسی بهاره رهنما، شعری از سیمین بهبهانی نوشته شده بود.

برگرفته از آرت پرس